25 Mayıs 2016 Çarşamba

DÜNYA FANİ İMİŞ!


çalışan insanlar resmi ile ilgili görsel sonucu 
 
 
 
 
 






 Merhaba Dostlar,

Çok çalışma ile ilgili bilgi vermek  uzmanlık alanım değil, bu konuda  bir çok otorite kendilerine ait bir çok makalelerde kendi görüşlerine  yer vermişler, bu konuda konferanslar ve  seminerler düzenlemişlerdir. Çok çalışma ile ilgili yapılması gerekenler hakkında aşağıda belirttiğim yazıda az da olsa bazı ipuçları verilmeğe çalışılmıştır.
Hikayemiz her ne kadar olağan dışı ve  abartılmış farklı bir kişinin çalışma yöntemini esprili bir dille bizlere yansıtmağa çalışmış olsa da, gerçekte çok çalışma konusunda bilmemiz gerekenler oldukça fazla.

Aşağıda uzman kişilerin konuyla ilgili görüşlerinden bir kaç örnek vermek gerekirse :

Başarılı olmak için nasıl çalışmak gerekir?
Başarılı olmak için en iyi çalışma yöntemi; sık sık ama kısa kısa çalışmaktır. Sıkıldığınız zaman ara vermek ve kafanızı dinleyince işe geri dönmek en iyi  çalışma yöntemidir. Çalışırken kısa notlar alın. Zaman zaman bu notları gözden geçirin. Dikkatiniz dağıldığı an, işi hemen bırakıp. Beyninizi ve vücudunuzu dinlendirin;

* Çok çalışmak, başarılı olmak için yeterli midir?
Çok çalışmak yetmez, bilinçli çalışmanız gerekir. Çok çalışan biri, bilinçli çalışmadığında boşu boşuna enerji harcamış olur. Daha kısa sürede, daha başarılı olmak için bazı önlemler alın. etrafınızda çok az eşya olsun ki dikkatiniz dağılmasın. Bir çalışma programı hazırlayın. Sıkılınca işe ara verin. Ancak unutmayın ki; verdiğiniz ara çalışma süresinden daha uzun ara olursa, yeniden çalışmaya başlamakta zorlanırsınız.

* Çok çalışmak, iyi çalışmak anlamına mı gelir?
*  Çalışma isteğini yitirenler, nasıl motive olabilir?
* Fazla heyecanlı olmak, başarıyı etkiler mi?

Çok çalışma ile ilgili konularda daha fazla bilgi sahibi olmak veya konu hakkında kendini geliştirmek isteyen dostlarıma tavsiyem, Türkiye nin ilk kişisel gelişim sitesi olan KİGEM. Com internet adresinden bilgi almalarıdır.

Kaynak : http:// SABAH

En iyi dileklerimle. Esen kalın.

Gelelim hikayemize:

Yoldan geçen birisi, evinin bahçesinde tuhaf hareketler yapan bir adama sorar:
 
– Niye öyle tepinip duruyorsun?
 
– Keçe tepiyorum. Sıkıştırıp pazarda satacağım. Ne yapalım, fani dünya işte, üç-beş kuruş kazanıyoruz.
 
çalışan insanlar resmi ile ilgili görsel sonucu– Başındaki çıngırak ne?
 
– Çevredeki bahçelerin ekin ve meyvelerine kuşların gelmemesi için ses çıkarıyorum. Sahipleri de bana bir miktar ücret ödüyor. Ne yapalım, fani dünya işte, üç-beş kuruş kazanıyoruz.
– Peki, sırtındaki yük nedir?
– Bu yayıktır. Yoğurttan yağ çıkarıyorum. Sonra da götürüp pazarda satacağım. Ne yapalım, fani dünya işte, üç-beş kuruş kazanıyoruz.
– O elinde döndürdüğün nedir?
– Bu bir kirmendir. Komşuların yünlerini eğiriyorum. Onlar da ücretini ödüyor. Ne yapalım, fani dünya işte, üç-beş kuruş kazanıyoruz.
– Ağzınla ne mırıldanıyorsun?
– Hatm-i tehlil okuyorum, isteyenlere hediye ediyorum. Onlar da bana çeşitli hediyeler veriyorlar. Ne yapalım, fani dünya işte, üç-beş kuruş kazanıyoruz.
– Niye öyle sağa sola bakıyorsun?
– Komşu çocuklarını takip ediyorum. Onları tehlikelerden korumak için bakıcılık yapıyorum. Komşular da bana ufak-tefek hediyeler veriyorlar. Ne yapalım, fani dünya işte, üç-beş kuruş kazanıyoruz!..
– Peki, dünya fâni olmasaydı daha neler yapardın?
– Ona göre tedbir alırdım!..

Kaynak : Seçme Hikayeler

Günün Sözü : " Hayatta ya tozu dumana katarsın, ya da tozu dumanı yutarsın." Mümin Sekman

İbrahim Birol, http://ibrahimbirol.blogspot.com.tr/
Mayıs 25, 2016 Antalya





 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder